Biuro podroży dla gejów i lesbijek

Napisane przez w 3-14-2011 w Starsze wpisy

Biuro podroży dla gejów i lesbijek

Społeczność LGBT (z ang. Lesbians, Gays, Bisexuals, Transgenders) doczekała się w Polsce swojego biura podróży. Otóż od 14 lutego działa portal turystyczny GoHot.pl, który jest profilowanym biurem podróży on-line z precyzyjnie dobraną ofertą: wycieczkami do miejsc z oznaczeniem „gayfriendly”.

Strona internetowa GoHot.pl ma w zamierzeniu autorów pełnić również funkcję nowoczesnej platformy komunikacyjnej. Jak twierdzą ma to być „pierwsze w Polsce i jedno z nielicznych w Europie biuro turystyczne on-line z modułem społecznościowym”.

Serwis jest w ciągłej rozbudowie, ale już teraz w dziale KtoJedzie można poszukać partnera i umówić się na wspólny wyjazd. Pełny zakres możliwości społecznościowych portalu ma być dostępny na początku kwietnia. Oferuje on również usługę LiveChat, która łączy klientów z konsultantem.

Serwis GoHot.pl należy do spółki Other Way Travel i jest częścią funduszu notowanego na giełdzie NewConnect IQ Partners. Współpracuje z portalami gejowo.pl oraz fellow.pl, ma swój profil także na Facebooku.

9 Komentarzy

  1. Projekt Go Hot wspierany jest m.in. przez Tomasza Raczka i Marcina Szczygielskiego.

    Poprzez współpracę gohot.pl z różnymi serwisami społecznościowymi, projekt nabiera również charakteru towarzyskiego, dając możliwość wirtualnego nawiązywania znajomości przed wycieczkami. Specjalna aplikacja Go Hot na Facebook’u umożliwia znalezienie partnerów, którzy wspólnie mogą skorzystać z oferty biura podróży.

  2. Właśnie czytam na Onecie, że wielki ruch w biznesie zorientowanym na LGBT w USA i Europie Zachodniej rozpoczął się w połowie lat dziewięćdziesiątych. Doświadczenia wielu branżowych inwestorów pokazały, że 1 dolar zainwestowany w obsługę turystów LGBT przyniósł wielokrotnie więcej niż „włożony” w tradycyjne przedsięwzięcia branży turystycznej.

  3. Najnowsze badania Out Now Consulting, agencji specjalizującej się w marketingu dla mniejszości seksualnych, pokazują, że wydatki tego sektora na turystykę stale rosną, a w 2012 roku mogą sięgnąć nawet 165 mld dolarów i będą stale wzrastać do 2020 r. Świadczyć ma o tym m.in. otwartość na przygotowywanie ofert dla osób o odmiennej orientacji coraz to nowych krajów, m.in. Brazylii i Indii.

    Według opublikowanego przez Out Now Consulting raportu jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze przez LGBT (ang. lesbian, gay, bisexual and transgender) usług i kierunków wyjazdów jest otwartość obsługi na gości homoseksualnych oraz odpowiednie przeszkolenie, dzięki któremu lepiej potrafi ona zrozumieć potrzeby i obawy nietypowych klientów.

    Aż 72 procent klientów LGBT wybiera usługi turystyczne firm, których pracownicy przeszkoleni są w kontaktach z tego typu osobami. 80 procent pytanych podkreśliło, że zawsze szukają hoteli opatrzonych logo „gay friendly” (przyjazny gejom). O znalezienie takich miejsc szczególnie trudno w Indiach, które według 69 procent biorących udział w badaniu, uznało za szczególnie homofobiczne.

    Badanie pokazało, że mniejszości seksualne najchętniej wybierają wyjazdy w miejsca w których toczy się barwne życie nocne oraz organizowane są festiwale i imprezy kulturalne. LGBT szukają także miejsc znanych z dobrej kuchni, bogatej historii, muzeów i galerii sztuki, a w dalszej kolejności dobrych i malowniczych plaż.

    Kraje, które według raportu mają szansę zarobić w 2012 roku najwięcej na turystyce dla LGBT to Stany Zjednoczone, które będą miały 51,2 mld dol. obrotów z tego tytułu, Brazylia – ok. 20,4 mld dol. obrotów, Japonia – 18,4 mld oraz Francja i Niemcy – po ok. 11,5 mld dolarów obrotów.

    W uporaniu się z uprzedzeniami oraz poprawieniu współpracy z klientami LGBT ma pomóc m.in. otwarta kilka tygodni temu strona http://www.GayComfort.me, która dostępna jest w pięciu językach. Dzięki niej, pracownicy branży turystycznej mogą dowiedzieć się m.in. jak zwracać się do partnerów u par tej samej płci oraz uwolnić się od stereotypów dotyczących tego rodzaju klientów.

    Najwięcej na usługi turystyczne i podróże w 2012 roku wyda statystyczny klient LGBT z Australii – 3980 dolarów. Na końcu listy znajdą się Argentyńczyk, Meksykanin oraz Polak, którzy, według raportu, nie wydadzą więcej niż 1869 dolarów.

  4. Tel Awiw zdobył tytuł World Best Gay City 2011 roku w konkursie zorganizowanym przez linie lotnicze American Airlines oraz serwis gaycities.com. Otrzymał 43 proc. ogólnej liczby głosów i znacznie wyprzedził drugi w klasyfikacji Nowy Jork, który zdobył 14 proc. głosów. Następne miejsca zajęły: Toronto (7 proc. głosów), San Paulo (6 proc.), Madryt i Londyn (po 5 proc.) i Nowy Orlean wraz z miastem Meksyk (po 4 proc.).

    Tel Awiw słynie z otwartego na środowisko LGBT społeczeństwa. Każdego roku odbywa się tam wiele imprez przyciągających turystów LGBT z całego świata. W ubiegłym roku był to m.in. Festiwal Filmowy LGBT, na który przyjechało 5 tys. turystów m.in. z Wielkiej Brytanii, USA, Niemiec, Holandii, Francji, Rosji.

    Wyniki konkursu oparte są na głosowaniu internautów na stronie internetowej American Airlines, które trwało przez miesiąc. Głosowano na najlepsze miasto dla osób z mniejszości seksualnych, biorąc pod uwagę nocne kluby, parady, najlepszy „piasek i słońce” oraz inne kategorie.

  5. Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) we współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Turystycznym Gejów i Lesbijek (IGLTA) opublikowała w styczniu br. pierwszy globalny raport dotyczący turystyki LGBT. Czytamy w nim, że miejsca wypoczynku o tolerancyjnej atmosferze czerpały korzyści ze zwiększonej ilości podróżnych o orientacji homoseksualnej.

    Raport ostrzega przed konstruowaniem założeń na temat tego specyficznego rynku, jako że seksualność nie jest koniecznym wskaźnikiem statusu społeczno-ekonomicznego czy też wyboru spędzania czasu wolnego. Pomimo tego, iż trudno jest ocenić udział turystyki LGBT, niektóre źródła podają, że w Stanach Zjednoczonych tego typu turystyka stanowi 5% rynku branżowego. W Cape Town jest to 10-15% wszystkich turystów. Do krajów o najlepiej rozwijającej się tej gałęzi turystyki należą: RPA, Argentyna, Indie, Hiszpania, Meksyk i Korea Południowa.

    Wielkim motorem dla tego sektora jest rynek ślubny, który przeciwstawia się recesji i przynosi wyższe od przeciętnych wydatki w miejscach pobytów wakacyjnych.

    Znamienny jest tu udział mediów cyfrowych. Na turystykę LGBT mają wpływ media społecznościowe i cyfrowe czy też bezpośrednie informacje przenoszone pocztą pantoflową.

    Kapsztad jest ulubionym miejscem destynacji podróżujących gejów, głownie przez jego nieprzeciętne piękno, styl użycia, ludzi różnych maści i dużą lokalną społeczności homoseksualistów. Południowoafrykańskie wydarzenia, takie jak pochody w stylu Gay Pride, Pink Loerie Mardi Gras (Ostatki Różowego Turaka), Festiwal Filmowy Out in Africa, Mother City Queer Project (bal przebierańców) i Mr Gay RPA (wybory) to kolejne powody popularności RPA wśród społeczności LGBT. Brytyjski Guardian uznawał Cape Town jako „jedno z dziesięciu najbardziej popularnych miejsc podróży na świecie wśród gejów.”

  6. Na turystach z mniejszości seksualnych można dobrze zarobić. Dlatego Warszawa zamierza stworzyć przyjazną dla nich atmosferę i promować w tych środowiskach, a restauratorów i hotelarzy uczyć tolerancji.

    Zależy nam, aby miasto było otwarte na wszelkie projekty związane z rozwojem turystyki mniejszości seksualnych” – podkreśla Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki podczas konferencji „Warszawa jako nowa destynacja turystyczna dla środowiska LGTB” w warszawskim hotelu Marriott Airport.

    To grupa podróżująca dwukrotnie częściej niż inne i przeznaczająca na wyjazdy znacznie większe fundusze” – przekonuje Thomas Boemkes, konsultant targów ITB Berlin w dziediznie turystyki LGTB, a jednocześnie dyrektor marketingu największego portalu dla homoseksualistów TomOnTour.com.

    Potwierdzają to dane dotyczące Polski, opublikowane przez Wikipedię pod hasłem „Turystyka LGBT” . 9,5 mld dolarów zarobił w 2011 roku nasz rynek na turystach reprezentujących mniejszości seksualne. Było ich 860 tysięcy – o 270 tysięcy więcej niż w 2007 roku, kiedy wydali nad Wisłą 4,3 mld dolarów.

    Zgodnie z prognozami na 2016 rok w Polsce liczba turystów tego sektora w Polsce osiągnie 1 mln 150 tys., co przełoży się na obroty rzędu 16,9 mld dolarów. Warszawa, jak zapowiada Tekieli, dopiero rusza z kampanią promocyjną, a jej głównym zadaniem jest wykreowanie atmosfery „przyjazności” dla turysty LGTB, zachęcenia przedstawicieli tego środowiska do przyjazdu nad Wisłę.

    Wsparciem może być, realizowany już przez ratusz, program Disc Free, mający na celu wyeliminowanie zjawiska dyskryminacji (rozumianego szerzej, nie tylko w stosunku do mniejszości seksualnych, ale i religijnych, rasowych i in.) w sferze usług. Miasto przeprowadzi dwudniowe szkolenia dla pracowników klubów, restauracji, hoteli, podczas których będą oni uczeni tolerancyjnych zachowań, a na końcu otrzymają certyfikat Disc Free.

    Współpracę z miastem deklaruje firma Atlas Business Servis (ABS), która stworzyła nowy produkt turystyczny – VIPatlas do promowania turystyki przyjazdowej do Polski i Europy Wschodniej w zagranicznych środowiskach mniejszości seksualnych. Oprócz Polski w ofercie znajduje się Rosja, Ukraina, Litwa, Łotwa i Estonia.

    W 2013 roku ABS będzie współorganizatorem I Kongresu Turystyki LGTB w Warszawie dla Europy Wschodniej, a wcześniej zorganizować ma cykl szkoleń dla touroperatorów, które otworzą ich na turystykę LGTB.

    Turystyka mniejszości seksualnych obecna jest na targach ITB w Berlinie od 2003 roku. „Począwszy od 2010 roku nie mówimy już o niej jako produkcie niszowym, ale zdecydowanie segmencie turystycznym” – mówi Rika Jean Francois z ITB Berlin. „W dodatku to bardzo atrakcyjny i najszybciej rozwijający się segment turystyki, nie ulegający w zasadzie ekonomicznym turbulencjom. Ten klient jest lojalny, zasobny i wszechstronny – interesuje go zarówno turystyka aktywna, jak i spa czy wakacje pod znakiem kultury. Wybiera hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. I najważniejsze, aby nie mylić pojęć. Turystyka LGTB nie ma nic wspólnego z turystyką seksualną. Ci ludzie chcą po prostu spędzać dobrze wakacje, jak każdy inny” – dodaje.

    W styczniu ukazał się raport na temat turystyki LGBT na świecie. Wynika z niego, że miejsca wypoczynku słynące z tolerancyjnej atmosfery zarabiały znacznie więcej niż inne.

  7. Podczas odbywających się właśnie targów World Travel Market w Londynie zaprezentowano raport, który pokazuje, że turystyka mniejszości seksualnych rośnie w tempie 9,7 proc. rok do roku i warta jest już 165 mld dolarów. To jeden z najszybciej rozwijających się sektorów turystyki.

    Turystyka LGBT jest jednym z najważniejszych obszarów turystyki. W przyszłym roku jej wartość sięgnąć może 181 mld dolarów, wynika z analiz firmy Out Now Global, która bada wydatki i nawyki konsumenckie w 22 krajach.

    Najważniejszym rynkiem pozostają Stany Zjednczone (52,3 mld dolarów). A dalej Brazylia (22,9 mld dolarów) i Japonia (18,5 mld dolarów). Europa rozpatrywana jako całość przewyższa wartością tego rynku USA (58 mld dolarów). Dużą popularnością cieszy się także Ameryka Łacińska (36 mld dolarów). Polska znalazła się na 12 miejscu zestawienia – ten rynek wart jest u nas 3,8 mld dolarów.

    Autorzy raportu przekonują, że osoby z mniejszości seksualnych również odczuwają skutki gospodarczego kryzysu, ale bardzo często nie posiadają dzieci – stąd nie mają konieczności obcinania wydatków na podróże. Dostrzegają to przedstawiciele branży turystycznej – na rynku pojawia się coraz więcej ofert biur podróży czy hoteli skierowanych do tych właśnie grup.

  8. 3,2 miliarda euro, czyli 7 procent całego rynku turystyki we Włoszech, stanowią podróże mniejszości seksualnych. Mimo kryzysu ten sektor rozwija się bardzo dynamicznie.

    Włoscy geje i lesbijki mają już swoje doroczne, turystyczne imprezy. 27 – 28 września w Bergamo odbędą się trzecie Expo Turismo Gay. Jest to warsztat dla biur podróży z sektora LGBT.

    Wcześniej, bo już 20 czerwca w Rzymie zaplanowana jest kolejna odsłona sezonu Gay Village. Impreza, organizowana już od 11 lat z inicjatywy Immy Battaglia, przewodniczącej Di’Gay Protect , w tym roku, oprócz programu kulturalnego zaprezentuje ofertę turystyczną dla gejów i lesbijek.

    Zgodnie z ostatnimi badaniami, coraz więcej przedstawicieli LGBT w Italii wyrusza w podróż, choć na krótszy czas niż miało to miejsce wcześniej, przed kryzysem, ale z kolei te podróże odbywają się częściej. Wszyscy badani zrealizowali przynajmniej w 2012 roku jedną podróż więcej niż w 2011 r. Dwie trzecie wybiera ciepłe kraje.

    Panowie wybierają zwiedzanie miast, a panie wypoczynek aktywny na świeżym powietrzu lub z rodziną. Głównym celem wyjazdów jest relaks, pragnienie odpoczęcia od pracy – deklarują.

    Lato to ulubiona pora roku podróży tak dla panów, jak i pań, poza tym wszyscy pozwalają sobie na krótki wypad w ciągu roku. Jak pokazują badania, wabikiem dla gejów są wysokie temperatury, oferta kulturalna oray i winno-gastronomiczna oraz plaże.

    Dla porównania sektor turystyki gejów w USA oceniany jest na 55 mln dolarów, a w świecie na 165 mld dolarów, wydanych w największym stopniu w sferze oferty luksusowej.

    Specjaliści zgodnie mówią, że LGBT to sektor z ogromnym potencjałem, o ile dobrze się go wykorzysta. Chociażby biorąc pod uwagę, że 59 procent gejów ma psa, a 10 procent z nich zabiera swojego czworonożnego pupila na urlop, co można uwzględnić w kampaniach promocyjnych biur podróży czy linii lotniczych.

    Najbardziej znane linie wycieczkowców już oferują pakiety dla gejów i lesbijek. – Rodziny gejów szukają coraz częściej miejsc przyjaznych rodzinie, a nie gejom – zauważa Alessio Vigili, ambasador Iglta, stowarzyszenia podróży dla gejów i lesbijek. Włochy zajmują na stowarzyszeniu czwarte miejsce pod względem liczby członków.

    Tymczasem, jeśli chodzi o plany wakacyjne wszystkich mieszkańców Półwyspu Apenińskiego, niezależnie od orientacji seksualnej, najnowsze dane są bardziej pesymistyczne. Podczas gdy bowiem Confeserscenti, stowarzyszenie małych i średnich przedsiębiorstw w sektorze handlu, turystyki i usług, prognozowało, że na urlop w tym roku szykuje się połowa Włochów, federacja konsumentów Federconsumatori donosi, że tylko 32 procent wyjedzie na co najmniej tygodniowe tradycyjne wakacje.

  9. Strona opisana w artykule i projekt zniknęły z sieci, zainteresowanych tematem TURYSTYKA LGBT zapraszam więc na http://www.gejwycieczki.pl gdzie powstaje zupełnie nowy projekt, już wkrótce z poszerzoną ofertą.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Przeczytaj poprzedni wpis:
Imponująca Droga Krzyżowa do Watykanu
Imponująca Droga Krzyżowa do Watykanu

Rzym przygotowuje się do przyjęcia w najbliższych tygodniach setek tysięcy wiernych w związku ze zbliżającymi się świętami Wielkanocy i beatyfikacją...

Zamknij