Nowy rozkład jazdy PKP Intercity od 9 grudnia

Napisane przez w 11-29-2012 w Starsze wpisy

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity od 9 grudnia

W nocy z 8 na 9 grudnia w życie wchodzi nowy rozkład jazdy pociągów na sezon 2012/2013. PKP Intercity zapowiedziały uruchomienie 407 pociągów, z których 355 kursować będzie na krajowych trasach. Na 20 wybranych dworcach w całym kraju pojawią się mobilni informatorzy, którzy będą służyć pomocą pasażerom w początkowym okresie obowiązywania nowego rozkładu. PKP Intercity przygotuje też kilkadziesiąt tysięcy ulotek informacyjnych, które dostępne będą na dworcach, przy okienkach kasowych, w centrach obsługi klienta oraz w strefach VIP. Informacje o połączeniach oraz godzinach kursowania znaleźć można na stronach www.intercity.pl i www.rozklad-pkp.pl lub uzyskać pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Intercity 19 757.

W nowym rozkładzie liczba pociągów międzynarodowych zwiększy się z 48 do 52. Uruchomione zostaną dwa nowe codzienne pociągi Eurocity: „Varsovia” z Warszawy Wschodniej i Katowic do Bratysławy i Budapesztu oraz „Comenius” z Warszawy Wschodniej i Katowic do Breclav ze skomunikowaniem do Bratysławy i Wiednia.

Jeśli chodzi o komunikację krajową, w nowym rozkładzie uwzględniono wszystkie remonty, które prowadzone są na torach całego kraju. Z powodu prac na linii nr 9 Warszawa – Gdańsk, nadal najszybciej z Warszawy do Trójmiasta będzie można dotrzeć pociągami TLK kursującymi przez Kutno, Zamków i Bydgoszcz. Na tej trasie pojawi się też nowe połączenie „Artus”, które obok „Kaszuba” i „Neptuna”, oferować będzie standard pociągów EIC za cenę ekonomicznej TLK.

Utrzymane zostaną rozwiązania wprowadzone w poprzednim rozkładzie, a mianowicie pociąg Express Tatry łączyć będzie codziennie Warszawę i Kraków z Zakopanem, TLK Lubuszanin kursować będzie do Gorzowa Wielkopolskiego przez Poznań, a z Polski do Berlina dojechać będzie można pociągami „Berlin Warszawa Express” oraz „Berlin Gdynia Express”.

Zmiany w organizacji ruchu pociągów będą dotyczyć rejonu Podkarpacia. Od 9 grudnia podróżujący na południe i zachód kraju korzystać będą z przesiadek w Krakowie, a pasażerowie udający się w rejon Warszawy, Bydgoszczy i Trójmiasta będą mieli do dyspozycji pociągi kursujące bezpośrednio przez Lublin lub Skarżysko Kamienną.

Bilety na połączenia z nowego rozkładu jazdy pasażerowie PKP Intercity mogą kupować w przedsprzedaży – 30 dniowej (krajowe) i 60 dniowej (międzynarodowe) – w kasach, biletomatach i przez internet.

PKP Intercity wprowadziło niedawno ofertę promocyjną pod nazwą „wcześniej = taniej” (nasz portal turystyczny pisał o niej tu). W jej ramach od 1 grudnia 2012 do 10 stycznia 2013 roku w pociągach EIC i EX obowiązywać będzie „Bilet Świąteczny”. Każdy kto kupi go przez internet lub w kasie na minimium 8 dni przed wyjazdem otrzyma nawet 30 proc. zniżki.

Rozkład jazdy 2012/2013 – zmiany w ofercie PKP Intercity

Komunikacja międzynarodowa

Nowe połączenia:

  • EC 131 (14008/9) „Varsovia” relacji Warszawa Wschodnia (10:03) – Budapest Keleti (20:35) kursujący przez stacje Katowice, Ostrava hlavní nádraží, Břeclav, Bratislava hlavná stanica
  • EC 130 (41008/9) „Varsovia” rel. Budapest Keleti (7:25) – Warszawa Wschodnia (17:42) kursujący przez stacje Bratislava hlavná stanica, Břeclav, Ostrava hlavní nádraží, Katowice
  • EC 107 (14006/7) „Comenius” rel. Warszawa Wschodnia (14:08) – Břeclav (20:50) kursujący przez stacje Katowice, Ostrava hlavní nádraží. Skomunikowany na stacji Břeclav z pociągami: EC 177 „Slovenská strela” do stacji Bratislava hlavná stanica (odj. 20:57) oraz EC 79 „Gustav Klimt” do stacji Wien Praternstern (odj. 22:02)
  • EC 106 „Comenius” rel. Břeclav (7:10) – Warszawa Wschodnia (13:32) kursujący przez stacje Ostrava hlavní nádraží, Katowice skomunikowany na stacji Břeclav z pociągiem EC 378 „Slovenská strela” ze stacji Bratislava hlavná stanica (przyj. 7:03)

Zmiana w rozkładzie kursowania EC „Berlin-Warszawa Express”:

  • zmiana godziny odjazdu pociągu do Berlina EC 46 (17000/1) z Warszawy Centralnej z 6:55 na 5:55

Zmiany relacji pociągów:

  • EC 248 (67000/1) „Wawel” w związku z pracami torowymi będzie kursował w skróconej relacji Wrocław Główny (12:19) – Berlin Hauptbahnhof (17:06)/Lünberg (19:14)/Hamburg Darmmator (19:50) ze skomunikowaniem na stacji Wrocław Główny z pociągiem TLK 38102/3 „Zefir” z Krakowa Głównego (przyj. do Wrocławia Gł. 11:31) oraz EIC 1606/7 „Odra” z Katowic (przyj. do Wrocławia Gł. o godz. 11:41)
  • EC 249 (76000/1) „Wawel” w związku z pracami torowymi będzie kursował w skróconej relacji Hamburg Hauptbahnhof (6:58)/Lünberg (7:37)/Berlin Hauptbahnhof (9:37) – Wrocław Główny (14:42) ze skomunikowaniem na stacji Wrocław Główny z pociągiem TLK 63102/3 „Wyspiański” do Krakowa Głównego (odj. 15:28)
  • 116 (11016/7) będzie kursował w relacji Warszawa Zachodnia (20:50) – Mińsk (9:05) przez Warszawę Centralną i Warszawę Wschodnią, a nie jak dotychczas ze stacji Warszawa Gdańska
  • 115 (11018/9) będzie kursował w relacji Mińsk (21:45) – Warszawa Zachodnia (5:51) przez Warszawę Wschodnią i Warszawę Centralną, a nie jak dotychczas do stacji Warszawa Gdańska
  • 68 (12010/1) „Kiev Express” będzie kursował w relacji Warszawa Zachodnia (15:55) – Kiev Passażyrskij (9:42) przez Warszawę Centralną i Warszawę Wschodnią, a nie jak dotychczas ze stacji Warszawa Gdańska
  • 67 (21010/1) „Kiev Express” będzie kursował w relacji Kiev Passażyrskij (16:25) – Warszawa Zachodnia (9:20) przez Warszawę Wschodnią i Warszawę Centralną, a nie jak dotychczas do stacji Warszawa Gdańska
  •  21/404 (14012/3) „Vltava” rel. Moskva Beloruskaja (0:44) – Bohumín (0:50) (Wien Westbahnhof/ Praha hlavní nádraží/Cheb) będzie kursował przez Mikołów, Rybnik, Racibórz, Chałupki z pominięciem stacji Zebrzydowice. Ponadto pociąg będzie prowadził wagony ogólnodostępne z miejscami do siedzenia klasy 1 i 2 w relacji Warszawa Wschodnia – Bohumín
  • 405/22 (41012/3) „Vltava” rel. (Wien Westbahnhof/ Praha hlavní nádraží/Cheb) Bohumín (4:15) – Moskva Beloruskaja (10:55) będzie kursował przez Chałupki, Racibórz, Rybnik, Mikołów z pominięciem stacji Zebrzydowice. Ponadto pociąg będzie prowadził wagony ogólnodostępne z miejscami do siedzenia klasy 1 i 2 w relacji Bohumín – Warszawa Wschodnia
  • 35 „Lwów Express” będzie kursował w relacji (Kraków Główny) Przemyśl Główny – Lvov, a nie jak dotychczas z Wrocławia Głównego. Na odcinku Kraków Główny – Przemyśl Główny wagony będą prowadzone w pociągu TLK 33109 „Józef Chełmoński”
  • 36 „Lwów Express będzie kursował w relacji Lvov – Przemyśl Główny (Kraków Główny) a nie jak dotychczas do Wrocławia Głównego. Na odcinku Przemyśl Główny – Kraków Główny wagony będą prowadzone w pociągu TLK 33102 „Józef Chełmoński”

Komunikacja krajowa

Warszawa – Trójmiasto

Połączenia w tej relacji – oprócz miesięcy letnich – będą obsługiwały wyłącznie pociągi Twoich Linii Kolejowych (TLK) objęte całkowita rezerwacją miejsc. Będą one kursowały na trasach przez:

Działdowo, Iławę Główną, Malbork:

  • „Monciak-Krupówki” rel. Zakopane/Przemyśl Główny – Gdynia Głowna – Zakopane/Przemyśl Główny
  • Pobrzeże” rel. Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.
  • „Norwid” rel. Kraków Gł. – Gdańsk Gł. i Gdynia Gł. – Kraków Gł.

Toruń Główny, Bydgoszcz Główną:

  •  „Wieniawski” rel. Rzeszów Gł. – Gdynia Gł. – Rzeszów Gł.
  • „Ustronie” rel. Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.

Bydgoszcz Główną:

  •  „Neptun” rel. Warszawa Wsch. – Gdynia Gł. – Warszawa Wsch.
  •  „Kaszub” rel. Warszawa Wsch. – Gdynia Gł. – Warszawa Wsch.
  •  „Artus” rel. Warszawa Wsch. – Gdynia Gł. – Warszawa Wsch. – NOWY!

Radom i Kielce

Pociągi TLK pomiędzy Warszawą a Kielcami będą kursować przez Pilawę, Dęblin, Pionki Zachodnie i dalej od Radomia. Pominięcie stacji Warszawa Służewiec, Piaseczno i Warka spowodowane jest rozpoczęciem prac modernizacyjnych na linii nr 8 pomiędzy Warszawą a Radomiem. Czas przejazdu pociągów na odcinku Warszawa Centralna – Radom wydłuży się o 25 minut (do 2 godzin i 15 minut).

Uruchomiony zostanie nowy pociąg TLK „Nida” kursujący z Warszawy Wschodniej do Krakowa Płaszowa przez CMK, Włoszczowę, Kielce, Jędrzejów. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania podróż z Warszawy Centralnej do Kielc zajmie 3 godziny i 15 minut przy 3 godzinach i 30 minutach trasą podstawową. W niedziele połączenie to będzie funkcjonowało jako TLK 13502 „Aleksandria” w relacji Terespol – Kraków Płaszów.
W nowym rozkładzie będzie kursował także nocny pociąg TLK „Nosal” relacji Warszawa Zach. – Zakopane – Warszawa Zach. z grupą wagonów z/do Krynicy.

Lublin

Układ połączeń nie ulega zasadniczym zmianom. Po roku przerwy pociąg „Kiev-Express” będzie kursował ponownie przez Warszawę Centralną. Pociąg ten nadal będzie prowadził wagony do Dorohuska, umożliwiający dojazd pasażerów z Warszawy do Świdnika i Chełma.
W kierunku Warszawy poranny pociąg TLK „Kochanowski” będzie przyjeżdżał do stacji Warszawa Centralna o godzinie 7:20, co ułatwi pasażerom dojazd od pracy w stolcy. Pociąg ten będzie kursował w dni robocze.

Od 9 grudnia rozpoczną kursowanie dwie pary pociągów, które połączą stolicę Podkarpacia i Lubelszczyzny. Pociągi TLK „Wieniawski” (Rzeszów – Gdynia- Rzeszów) i „Solina” (Przemyśl – Bydgoszcz – Przemyśl) będą zatrzymywały się na stacjach Głogów Małopolski, Kolbuszowa, Nowa Dęba, Tarnobrzeg, Piachów i (nowość) Kraśnik. Przejazd pociągu pomiędzy Lublinem a Rzeszowem zajmie 3 godziny i 22 minuty.

Zmianie nie ulegnie układ połączeń pomiędzy Lublinem, a Krakowem i Wrocławiem.

Kraków – Rzeszów – Przemyśl

W związku z ograniczeniem przepustowości na linii pomiędzy Krakowem i Rzeszowem oraz wprowadzeniem na całym odcinku ruchu jednotorowego dwukierunkowego (wahadłowego) zmieniona zostanie organizacja ruchu pociągów na tej linii, w tym także skrócenie ich relacji. Większość pociągów TLK kursowała będzie w relacji nie wykraczającej poza odcinek Kraków – Rzeszów:

  • „Brzechwa” rel. Kraków Gł. – Przemyśl Gł. – Kraków Gł.
  • „Wisłok” rel. Kraków Gł. – Rzeszów Gł. – Kraków Gł.
  •  „Bieszczady” rel. Kraków Gł. – Przemyśl Gł. – Kraków Gł.
  •  „Podkarpacie” rel. Kraków Gł. – Przemyśl Gł. – Kraków Gł.
  •  „Hetman” rel. Kraków Gł. – Zamość – Kraków Gł.
  •  „Wołodyjowski” rel. Kraków Gł. – Przemyśl Gł. – Kraków Gł.
  •  „Lubomirski” rel. Kraków Gł. – Rzeszów Gł. – Kraków Gł.
  • „Józef Chełmoński” rel. Kraków Gł. – Przemyśl Gł. – Kraków Gł. (dodatkowo prowadzi wagony komunikacji międzynarodowej do/ze Lwowa).
  • Nocnym połączeniem TLK „Przemyślanin” rel. Kraków Gł. – Przemyśl Gł. – Kraków Gł. pasażerowie dotrą bezpośrednio ze/do Szczecina Gł. – wagony w Krakowie doczepiane będą do pociągu TLK „Pomerania”.

W związku ze zmianami w kursowaniu pociągów na odcinku Kraków – Rzeszów, w ofercie połączeń dla Podkarpacia pojawią się nowe relacje z pozostałą częścią kraju:

  • „Monciak – Krupówki” rel. Przemyśl Gł. – Warszawa Wsch. – Przemyśl Gł. przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Radom z wagonami komunikacji bezpośredniej do/z Gdyni
  • „Wieniawski” rel. Rzeszów Gł. – Gdynia Gł. – Rzeszów Gł. przez Głogów Małopolski, Kolbuszowa, Nowa Dęba, Tarnobrzeg, Pilchów, Kraśnik, Lublin
  • „Solina” rel. Przemyśl Gł. – Bydgoszcz Gł. i 83104 „Solina” rel. Piła Gł. – Przemyśl Gł. przez Głogów Małopolski, Kolbuszowa, Nowa Dęba, Tarnobrzeg, Pilchów, Kraśnik, Lublin

Częstochowa

W związku z wprowadzeniem przerwy w ruchu na odcinku Lubliniec – Opole Główne wynikającej z prowadzonych prace modernizacyjnych oraz znacznym wydłużeniem czasu przejazdu na odcinku Częstochowa – Lubliniec, w sezonie 2012/13 pociągi Twoich Linii Kolejowych (TLK) kursujące do Wrocław z Warszawy nie będą wykorzystywały do przejazdu trasy przez Częstochowę, Lubliniec, Opole. W celu utrzymania w ofercie połączenia Częstochowy z Wrocławiem pociąg TLK „Stanisław Wysocki” będzie kursował w wydłużonej relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. przez Częstochowę, Katowice, Opole Gł.

W ofercie połączeń pojawi się nowy pociąg TLK „Skarbek” relacji Białystok – Warszawa – Rybnik – Warszawa – Białystok. Ponadto, uruchomiony zostanie nowy pociąg TLK „Karlik” relacji Warszawa Wschodnia – Katowice – Warszawa Wschodnia.

Warszawa – CMK – Katowice

Oferta połączeń dziennych opierała się będzie głównie na pociągach kategorii EuroCity (Polonia, Praha, Varsovia, Sobieski, Comenius). Ponadto, do Bielska Białej kursować będzie Ex „Beskidy” (w wybrane dni jako „Wisła” do Wisły) i EIC „Ondraszek”, który wyjedzie godzinę później niż dotychczas. W ofercie pozostaną pociągi EIC „Odra”, „Górnik” i Ex „Korfanty”. Nowością będzie oferta wagonów z miejscami do siedzenia na odcinku krajowym w pociągu międzynarodowym „Vltava”, kursującym z Warszaw po godz. 19 do Bohumina przez Katowice, Rybnik i Racibórz. Pociąg TLK „Skarbek” jeżdżący z Białegostoku do Rybnika w nowym rozkładzie będzie kursował przez Częstochowę.

Rybnik, Racibórz

Pociąg TLK „Skarbek” Białystok – Rybnik – Białystok zmieni trasę przejazdu – w nowym rozkładzie będzie kursował przez Częstochowę, a nie Centralną Magistralą Kolejową. Do Rybnika i Raciborza dotrze międzynarodowy pociąg pośpieszny „Vltava”, który będzie prowadził wagony z miejscami do siedzenia w relacji krajowej Warszawa Wsch. – Bohumín – Warszawa Wsch. Pomiędzy Katowicami a Bohuminem będzie zatrzymywał się na stacjach Mikołów, Rybnik, Racibórz i Chałupki. Połączenie to zapewni wygodny dojazd do Warszawy w godzinach porannych i powrót w godzinach wieczornych.

Warszawa – CMK – Kraków

Pociąg TLK „Brzechwa” kursujący obecnie z Warszawy przez Kraków do Przemyśla zostanie zastąpiony przez pociąg TLK „Smok Wawelski” kursujący do/z Krakowa. Zmieni się trasa kursowania pociągu TLK „Pobrzeże” relacji Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł., który dotychczas kursował przez Radom i Kielce, a od 9 grudnia skierowany zostanie przez Centralną Magistralę Kolejową. Pociąg Ex „Małopolska” będzie kursował wyłącznie w relacji Warszawa – Kraków, a Ex „Lajkonik” Kraków – Warszawa. Zmienią się terminy kursowaniu pociągu Ex „Morskie Oko”, który obecnie jeździ w każdy weekend do Zakopanego, a od nowego rozkładu będzie dostępny wyłącznie w sezonie. Nadal codziennie do Zakopanego będzie kursował pociąg Ex „Tatry”. Uruchomiony zostanie nowy pociąg Ex „Mickiewicz”, który wyjedzie z Warszawy do Krakowa i z Krakowa do Warszawy po godzinie 13.

Zakopane

Na linii do Zakopanego oferta relacji nocnych i dziennych nie ulegnie większym zmianom. Nowością będzie nocne połączenie sezonowe Wrocławia z Zakopanem realizowane przez pociąg TLK „Pogórze”. Grupę wagonów do Zakopanego z pociągu Ex „Małopolska” kursującego dotychczas w piątkowe wieczory, zastąpi nowy pociąg Ex 13410 „Witkacy”, który jeździł w wybrane piątki, w godzinach wieczornych. Zmieni się trasa kursowania pociągu TLK „Podhalanin” relacji Zakopane – Szczecin Gł. – Zakopane, jeżdżący dotychczas z Zakopanego do Szczecina przez Bielsko Białą – od 9 grudnia powróci na swoją poprzednią trasę przez Kraków.

Krynica

Pociągi TLK „Nosal” i TLK „Regle” zastąpi nowy, weekendowy pociąg TLK „Poprad” kursujący w relacji Kraków Płaszów – Krynica – Kraków Płaszów. Będzie on jeździł w ścisłym sezonie codziennie. TLK „Poprad” będzie prowadził również grupy wagonów w komunikacji bezpośredniej z Warszawy oraz w ścisłym sezonie z Gdyni.

Terminy kursowania grup wagonów w pociągu „Poprad”:

  • Z Warszawy: od 21/22 XII codziennie oraz 14/15 XII, 15/16 XII oprócz 24/25 XII, 31 XII/1 I
  • Do Warszawy: od 22/23 XII codziennie oraz 15/16 XII, 16/17 XII oprócz 24/25 XII, 31 XII/1 I
  • Z Gdyni: 21/22 XII–26/27 I, 8/9 codziennie oprócz 24/25 XII, 31 XII/1 I
  • Do Gdyni: 22/23 XII–27/28 I, od 9/10 codziennie oprócz 24/25 XII, 31 XII/1 I

Wrocław

Wrocław uzyska nowe połączenie pociągiem TLK „Śnieżka” do/z Jeleniej Góry oraz TLK „Wrocławianin” do/z Legnicy.

Z Warszawy do Wrocławia dotrą pociągi EIC „Odra”, Ex „Korfanty” (godzinę wcześniej niż do tej pory), Ex „Ślęża” (wyjedzie z Warszawy już po 15, a nie ok. 18 jak dotychczas) i EIC „Górnik”, który wyjedzie ze stolicy po godzinie 17. Pociąg Ex „Korfanty” z Wrocławia do Warszawy wyruszy przed godziną 13, czyli ok. 4 godz. później niż obecnie.

W związku z modernizacją odcinka Wrocław – Rawicz część pociągów zostanie skierowana drogą okrężną przez Ostrów Wielkopolski i dalej do Poznania:

  • TLK  „Uznam” rel. Kraków Gł. – Świnoujście – Kraków Gł.
  • TLK  „Rozewie” rel. Wrocław Gł. – Gdynia Gł. – Wrocław Gł.

Z uwagi na ograniczenie przepustowości linii nie będą uruchomione pociągi:

  • TLK  rel. Wrocław Gł. – Gdynia Gł. – Wrocław Gł. (w zamian uruchomiono pociąg „Mieszko”)
  • TLK „Orkan” rel. Wrocław Gł. – Szczecin Gl. – Wrocław Gł. (w zamian będą kursowały wagony bezpośrednie w poc. „Mieszko”/”Sielawa”)
  • TLK  „Gwarek” rel. Katowice – Gdynia Gł. – Katowice
  • TLK „Jeziorak” rel. Wrocław Gł. – Olsztyn Gł. – Wrocław Gł.
  • TLK  „Słowiniec” rel. Kraków Pł. – Gdynia Gł. – Kraków Pł.

Kraków – Katowice – Wrocław

Z trasy między Krakowem a Wrocławiem zostanie wycofane połączenie międzynarodowe EC „Wawel”, kursujące dotychczas z Krakowa do Berlina i Hamburga. Pociąg „Wawel” nadal pozostanie na trasie Hamburg/Berlin – Wrocław – Hamburg/Berlin.

Pomiędzy Krakowem a Wrocławiem nie będą uruchamiane pociągi TLK „Gwarek”, „Hetman”, „Wołodyjowski”, „Słowiniec”. W zamian w ofercie pojawią się nowe pociągi:

  • TLK  „Morcinek” rel. Katowice – Wrocław Gł. – Katowice
  • TLK „Stanisław Wysocki” rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. – Warszawa Wsch.
  • TLK „Wanda” rel. Kraków Gł. – Wrocław Gł.

Jelenia Góra, Szklarska Poręba

Na odcinku Wrocław – Jelenia Góra pozostanie pociąg TLK „Karkonosze” z/do Warszawy Wschodniej. W zamian za kursujący sezonowo pociąg TLK „Rozewie” z/do Gdyni Głównej, codziennie we Wrocławiu będą włączane do pociągu „Karkonosze” wagony bezpośrednie relacji Jelenia Góra – Gdynia Główna – Jelenia Góra. Rozwiązanie to pozwoli na bezpośredni dojazd przez cały rok z Trójmiasta do Jeleniej Góry.

Ze względu na modernizację linii na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna – Jelenia Góra, uruchamiana będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

W ofercie pojawi się nowe całoroczne połączenie dzienne TLK  „Śnieżka” z Warszawy przez Łódź, Ostrów, Wrocław do Jeleniej Góry i z powrotem.

Legnica

Pociąg TLK  „Wrocławianin” z Warszawy będzie kursował w wydłużonej relacji przez Wrocław do Legnicy.

Kursujący dotychczas pociąg EC 248/249 „Wawel” z Krakowa do Berlina i Hamburga będzie kursował w skróconej relacji z Wrocławia.

Zielona Góra

Dotychczas kursujący pociąg TLK „Hetman” z Zamościa do Zielonej góry zostanie zastąpiony przez grupę wagonów do pociągu TLK „Przemysław” relacji Kraków Gł. – Poznań Gł. – Kraków Gł.

Pociąg TLK  „Zielonogórzanin” relacji Warszawa Wsch. – Zielona Góra – Warszawa Wsch. zmieni godziny kursowania – zamiast jak dotychczas dwa razy w tygodniu, będzie jeździł codziennie. Pociąg TLK „Lubuszanin” będzie kursował 2 godziny później i przyjedzie do Zielonej Góry ok. 23:30. Pociąg TLK „Mieszko” zamiast do Zielonej Góry kursować będzie na trasie Poznań Gł. – Wrocław – Poznań Gł.

Gorzów Wielkopolski

Połączenie z Gorzowa Wielkopolskiego będzie nadal realizowane na bazie pociągu TLK „Lubuszanin” w relacji Warszawa Wschodnia – Gorzów Wielkopolski – Warszawa Wschodnia. Nastąpi natomiast zmiana godzin kursowania – pociąg z Warszawy do Gorzowa będzie wyjeżdżał o ok. 2 godziny później, natomiast w kierunku Warszawy wyruszy z Gorzowa około półtorej godziny później.

Szczecin

Zmianie ulegną terminy kursowania pociągu EIC „Bolesław Prus” relacji Warszawa Wsch. – Szczecin Gł. – Warszawa Wsch. – zamiast dwa razy w tygodniu będzie jeździł sześć dni w tygodniu. Pociąg TLK „Wołodyjowski” zostanie zastąpiony przez TLK „Barnim”, natomiast TLK „Orkan” będzie kursował w relacji Poznań Gł. – Szczecin Gł. – Poznań Gł, jako grupa wagonów do pociągu TLK  „Mieszko” relacji Wrocław – Gdynia i TLK  „Sielawa” relacji Olsztyn Gł. – Wrocław Gł.

Pociąg TLK „Przemyślanin” zostanie zastąpiony przez pociąg TLK „Pomerania” relacji Kraków Gł. – Szczecin Gł. – Kraków Gł. z grupą wagonów z/do Przemyśla Głównego.
Oferta pociągów w kierunku Trójmiasta nie ulegnie zmianom.

Warszawa – Poznań

Poranny pociąg EC  „Berlin-Warszawa Express” z Warszawy wyruszy o godzinę wcześniej, natomiast w jego dotychczasowej trasie wyruszy z Warszawy o 6:55 pociąg EIC „Bolesław Prus”, który będzie kursował sześć dni w tygodniu (obecnie dwa razy w tygodniu). Godzinę wcześniej z Warszawy do Poznania i Wrocławia odjedzie pociąg EIC  „Panorama”. O 11:55 ze stolicy wyruszy w dni powszednie nowy pociąg Ex „Kiliński”. Pomiędzy godz. 16 a 17 pociągi EIC „Lech”, EIC  „Fredro” i EIC „Chrobry” z Warszawy będą odjeżdżały co około pół godziny.

Pociąg TLK  „Lubuszanin” do Zielonej Góry i Gorzowa Wielkopolskiego wyruszy dwie godziny później, czyli o 18:05. O 19:35 odjedzie z Warszawy pociąg TLK  „Goplana” (40 min. później niż teraz).

Z Poznania do Warszawy od 6:28 do 7:28 pociągi EIC  „Lech”, EIC „Fredro” i EIC  „Chrobry” będą odjeżdżać co 30 minut. Godzinę później niż dotychczas odjedzie pociąg TLK  „Lubuszanin”. O 15:28 z Poznania odjedzie nowy pociąg Ex „Kiliński”. Pociąg EIC  „Panorama” będzie odjeżdżał godzinę później niż dotychczas, a pociąg TLK  „Zielonogórzanin” godzinę wcześniej. O 16:28 z Poznania do Warszawy odjedzie pociąg EC 45 „Berlin-Warszawa Express”.

Dodatkowo, pociąg TLK „Zielonogórzanin” do Poznania i Zielonej Góry kursujący dotychczas 2 razy w tygodniu będzie jeździł codziennie.

Poznań – Kołobrzeg/Słupsk

Pociąg TLK „Słowiniec” kursujący dotychczas z Krakowa do Gdyni przez Wrocław, Poznań, Słupsk będzie jeździł w skróconej relacji z Poznania. Zmiana ta spowodowana jest robotami na odcinku Wrocław – Leszno. Ponadto wprowadzono drobne korekty godzin kursowania.

Olsztyn

Liczba, godziny kursowania i relacje pociągów nie ulegną istotnym zmianom. Zmieni się trasa przejazdu pociągu TLK „Warmia” rel Zakopane/Kraków Pl. – Olsztyn Gł. – Kraków Pł./Zakopane. Zamiast jak dotychczas przez Ostródę, Iławę, pociąg na odcinku Olsztyn – Działdowo będzie kursował przez Olsztynek, Nidzicę. Zmiana ta podyktowana jest intensyfikacją prac modernizacyjnych na odcinku Działdowo – Iława Gł.

Białystok

Układ połączeń w rejonie Białegostoku nie ulegnie zmianie. W godzinach popołudniowych (dotychczas porannych) odjedzie z Warszawy pociąg TLK „Esperanto” i powróci do Warszawy w godzinach porannych.

Łódź

Łódź uzyska nowe, szybkie połączenie z Krakowem – TLK „Reymont”. Pociąg wyjedzie z Łodzi Kaliskiej o 5:54 i dotrze do Krakowa Gł. o 9:20. Powrót z Krakowa zaplanowano na godzinę 18:00 i dojazd do Łodzi Kaliskiej 21:48. Łódź uzyska też bezpośrednie połączenie z Jelenią Górą (TLK „Śnieżka”) i Legnicą (TLK „Wrocławianin”).

Toruń i Bydgoszcz

Bydgoszcz uzyska dodatkowe, szybkie połączenie z Warszawą i Trójmiastem (pociąg TLK „Artus”), które dołączy do już kursujących pociągów TLK „Neptun” i „Kaszub”.
Ze względu na modernizację linii łączącej Toruń z Bydgoszczą wybrane pociągi będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach osobowych.

Pojawią nowe bezpośrednie połączenia z Rzeszowem i Przemyślem – TLK „Wieniawski”, TLK „Solina”.

Połączenie z Kołobrzegiem będzie realizowane w sezonie letnim.

Kraków/Katowice – Poznań

W związku z modernizacją odcinka Wrocław – Leszno część połączeń została skierowana innymi trasami.

Przez Włoszczowę Północ, Łódź Kaliską, Kutno:

  •  „Cegielski” rel. Kraków Pł. – Poznań Gł. – Kraków Pł.
  •  „Sukiennice” rel. Kraków Pł. – Szczecin Gł. – Kraków Pł.

Przez Koniecpol, Częstochowę Stradom, Wieluń, Ostrów Wielkopolski:

  • „Barnim” rel. Kraków Gł. – Szczecin Gł. – Kraków Gł.
  • „Podhalanin” rel. Zakopane – Szczecin Gł. – Zakopane

Przez Tarnowskie Góry, Kluczbork, Ostrów Wielkopolski:

  •  „Pomerania” rel. Kraków Gł. – Szczecin Gł. – Kraków Gł. z grupą wagonów z/do Przemyśla Gł.

Przez Gliwice, Kluczbork, Ostrów Wielkopolski:

  •  „Wiking” rel. Katowice – Szczecin – Katowice
  •  „Gwarek” rel. Katowice – Gdynia Gł. – Katowice

Przez Opole, Wrocław, Leszno:

  •  „Uznam” rel. Kraków Gł. – Świnoujście – Kraków Gł.
  • „Zefir” rel. Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.
  • „Kossak” rel. Kraków Gł. – Szczecin Gł. – Kraków Gł.
  •  „Przemysław” rel. Kraków Gł. – Poznań Gł. – Kraków Gł.

5 Komentarzy

  1. Jak poinformował posłów sejmowej komisji infrastruktury Pawłowski, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy pociągi będą pokonywać trasę Warszawa-Szczecin w 313 minut, a nie jak do tej pory w 320 minut, ze Szczecina do Warszawy będą jechały 314, a nie 327 minut.

    Trasę Warszawa – Poznań pociągi będą pokonywać, jak do tej pory, w 149 minut, z powrotem z Poznania do Warszawy w 157, a nie w 163 minut jak dotąd. Krócej potrwa podróż z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego przez Bydgoszcz – zajmie 276, a nie 299 minut, a w przeciwnym kierunku będzie o 47 minut krótsza i zajmie 300, a nie 347 minut, jak dotychczas.

    Z danych przedstawionych przez Pawłowskiego wynika, że dłuższa za to będzie podróż na trasie Warszawa – Wrocław – 309 minut, a nie jak teraz 297. Przejazd z Warszawy do Katowic będzie 8 minut dłuższy, a z Warszawy do Krakowa o 7 minut. Wynika to z prowadzonych przez PKP PLK remontów.

  2. Zmiany w rozkładzie jazdy wprowadzają także inni przewoźnicy. Na przykład Przewozy Regionalne uruchamiają nowe połączenia pociągów REGIOekspres, ale zmniejszą o 20 proc. liczbę składów w województwie małopolskim. Od niedzieli wszystkie połączenia na terenie województwa śląskiego przejmą Koleje Śląskie, kilka tras będzie zastąpionych połączeniami autobusowymi.

    Zmiany będą też w Kolejach Mazowieckich – tu będzie więcej pociągów w ramach aglomeracji warszawskiej, uruchomione zostanie też cogodzinne połączenie na trasie między Okęciem a Modlinem.

  3. Prawie 30 dodatkowych pociągów PKP Intercity wyjedzie na tory w czasie Bożego Narodzenia. Dodatkowe składy pojawią się także w okresie sylwestrowo – noworocznym

    Zmiany wejdą w życie w najbliższy piątek. Rzeczniczka firmy Beata Czemerajda mówi, że w okresie świątecznym wzmocnione zostaną linie w całej Polsce.

    Przed Nowym Rokiem w rozkładzie pojawią się dodatkowe pociągi, które połączą kilka miast z miejscowościami górskimi. Podobnie będą zorganizowane powroty. Pierwszego stycznia liczba miejsc siedzących w pociągach z Zakopanego przekroczy cztery i pół tysiąca.

    W zwykłe dni liczba miejsc na tych połączeniach wynosi niewiele ponad 1500. Wiele pociągów wpisanych na stałe do rozkładu jazdy zostanie wyposażonych w dodatkowe wagony. Przewoźnik tworzy też tak zwaną rezerwę taborową, na wypadek kłopotów technicznych spowodowanych mrozem.

    Szef firmy Janusz Malinowski mówi, że w najbliższym czasie zostanie wykorzystany prawie cały tabor, którym dysponuje. Przewoźnik ma w tej chwili do dyspozycji 1600 wagonów. W normalnych warunkach wykorzystuje niespełna 1200. W czasie świąt w podróż wyjedzie 1400. Reszta będzie tworzyć tak zwaną rezerwę taborową. Przewoźnik zastrzega, że jeśli w Polsce będzie się utrzymywać bardzo niska temperatura albo intensywne opady śniegu, niektóre kursy mogą być odwoływane.

  4. Dodatkowe pociągi dla turystów chcących przywitać nowy rok w Zakopanem, uruchomi spółka PKP Intercity. Na trasie Warszawa – Zakopane dodatkowe składy będą kursowały 27 grudnia i 2 stycznia.

    Jeżeli będzie jeszcze większe zainteresowanie podróżami pod Tatry w okresie noworocznym, to zostaną uruchomione kolejne połączenia.

    Poza dodatkowymi pociągami z Warszawy, trasę do zimowej stolicy Polski obsługiwać będzie 11 połączeń PKP Intercity, m.in. z Trójmiasta, Białegostoku, Szczecina, Wrocławia czy Olsztyna.

    W czwartek 27 grudnia i środę 2 stycznia PKP Intercity zmieni zestawienie pociągu Tatry: zamiast 7 wagonów, do i z Zakopanego pojedzie 14 wagonów, z czego 9 klasy 2.

    Pomiędzy Krakowem a Zakopanem – z powodu górzystego terenu – mogą kursować jedynie pociągi liczące nie więcej niż 8 wagonów, dlatego pociągi jadące z Warszawy w czwartek 27 grudnia i środę 2 stycznia zostaną w Krakowie podzielone i od krakowskiej stacji pod Tatry pojadą jako dwa odrębne składy.

    Szczegółowe informacje na temat dodatkowych połączeń można uzyskać na stronie internetowej http://www.intercity.pl, w punktach informacyjnych na dworcach oraz pod numerem infolinii kolejowej 19 757 – z telefonów stacjonarnych lub 42 20 55 007 – z telefonów komórkowych. Sprzedaż biletów prowadzona jest w kasach przewoźnika oraz za pomocą systemu sprzedaży internetowej.

    PKP informuje, że od soboty do 1 stycznia 2013 roku na 20 dworcach w całej Polsce – w tym na dworcu kolejowym Zakopane – w dodatkowych punktach informacyjnych na podróżujących czekać będą informatorzy. Będą pomagać pasażerom w znalezieniu informacji na temat rozkładu jazdy, wskazywać perony, a także pomogą kupującym bilety w biletomatach.

  5. 10 lutego po raz kolejny zmieni się rozkład jazdy pociągów i po raz kolejny zmniejszy się liczba połączeń z Krakowa m.in. do Warszawy i Krynicy – informuje „Dziennik Polski”.

    Beata Czemerajda, rzeczniczka PKP InterCity, przyznaje, że główną przyczyną zmian są prace modernizacyjne prowadzone na liniach kolejowych.

    To jednak tylko początek zmian. Od 1 marca przestaną kursować pociągi „Helena Modrzejewska” relacji Kraków Główny – Warszawa Wschodnia, „Maria Curie-Skłodowska” rel. Warszawa Wschodnia – Kraków Główny, „Witkacy” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia, „Mickiewicz” rel. Warszawa Wschodnia – Kraków Główny oraz „Mickiewicz” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia.

    Na tym jednak nie koniec. W związku z modernizacją linii nr 64 odc. Koniecpol – Sprowa w wybrane dni wstrzymywany będzie ruch pociągów na tej trasie. Oznacza to, że ponad 40 pociągów w określone dni będzie kursować po zmienionych trasach.

    Bezpośrednio z Krakowa do Krynicy kursować będą tylko dwa pociągi, i to oba o świcie (o 4.38 i 5.05). Później na tej trasie nie pojedzie już żaden pociąg. Pasażerowie nie powinni zbytnio przywiązywać się do nowego rozkładu. 14 kwietnia 2013 r. nastąpi bowiem kolejna zmiana.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Przeczytaj poprzedni wpis:
Ruszyła sprzedaż ofert z katalogów Itaki na lato 2013
Ruszyła sprzedaż ofert z katalogów Itaki na lato 2013

Itaka, największy polski touroperator, rozpoczął właśnie sprzedaż swojej oferty na lato 2013. Zawarł ją w sześciu katalogach, wśród których nowością...

Zamknij